Összesen: 0.00 Ft

MatracOrszág Webáruházban forgalmazott termékek garancia ismertetője:

A bútoriparban gyártott és forgalmazott, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet módosításával 2021.01.01-től árértékhez kötelező 1/2/3 év jótállás mellé, több termékére meghosszabbított értékcsökkenő szavatossági garanciát is vállalunk.

10.000-100.000-ig 1 év kötelező garancia
100.001-250.000-ft ig 2 év kötelező garancia
250.001-tól 3 év kötelező garancia

RelaxDream: vákuum, hideghab, memory, biomatrac, bonellrugós, táskarugós, zsákrugós matrac esetében: 
1/2/3 év árérték alapján teljes körű, térítésmentes jótállás +7/8/9 év értékcsökkenő garancia a huzat alatt lévő alapanyagokra. Mindösszesen : 10 év garancia

A matracok magrésze hiba esetén nem javítható, csak cserélhető ezért használati értéke évente a teljeskörű jótállást követően a második évben a vételár 10%, a harmadik évben a vételár 20%, a negyedik évben a vételár 30%, stb., mint vásárlói önrészt (vevői hányad) kell figyelembe venni.
2. évben: 10% az önrész alapja
3. évben: 20% az önrész alapja
4. évben: 30% az önrész alapja
5. évben: 40% az önrész alapja
6. évben: 50% az önrész alapja
7. évben: 60% az önrész alapja
8. évben: 70% az önrész alapja
9. évben: 80% az önrész alapja
10. évben: 90% az önrész alapja
A termék árváltozása esetén mindig az új fogyasztói ár lesz a vásárlói önrész alapja  

RelaxDream: gyerekmatrac, fedőmatrac, memory párna esetében:
1 év árérték alapján teljes körű, térítésmentes jótállás

Ágyrács,  Ágytakaró, Gyapjú takaró /altakaró /párna, Matracvédő esetében:
1 év szavatosság 

GoldLine: Boxspring ágy, Ágyfejvég, Tömörfa ágykeret, Tömörfa éjjeliszekrény esetében:
1/2/3 év árérték alapján teljes körű, térítésmentes jótállás

Hotel matrac, Hotel ágy esetében:
1 év szavatosság 

Tropiko matrac, Slumberland ágy és matrac, Curem matrac, Spirit matrac: 
1/2 év árérték alapján teljes körű, térítésmentes jótállás

A nem saját használatra vásárólt termék esetébe, pl: cégek, vállalkozások nevére történő vásárláskor a garancia idő és a garancia tartalma szavatosságra módosulhat, ezt mindig érdemes a vásárlás előtt egyeztetni amennyiben nem tisztázott a két fogalom közötti különbség, mert a a törvény megkülönbözteti a fogyasztónak és a nem fogyasztónak minősülő vásárlások utáni kötelező vagy adható jótállást és annak törvényi kötelezettségeit. 

Amely esetekre nem vonatkozik a garancia:
Minden termékünkre vonatkozóan amennyiben valamilyen egyedi gyártási bővítésre kerül sor az adott terméknél, PL: matracok - hotel matracok esetében a matrachuzatok külső oldalára varrott plusz cipzár vagy a boxspring ágyak - hotel ágyaknál használt külön szerelhető farkasfog vagy tépőzár az egymáshoz rögzítéshez, ezekre nem vonatkozik a garancia, mivel a plusz elemek nem tartoznak bele a termékek alapfelszereltségébe. 

Termékeinkhez külön garanciapapírt adunk, de a névre szóló számlát is elfogadjuk a garancia bejelentéshez. Az Áfát visszaigénylő személyek vagy cégek esetében a névre szóló számlá egyben a garancia papír is. 

A szavatosság nem kötelező, csak adható, de természetesen ezen időszakon belül a garanciális feltételek szerint kezeljük a felmerülő problémát, amennyiben  jogos a panasz jogossága fentáll.

Esetleges garancia javítás kizáró okok:

1) Matracok esetében a nem rugós matracokra az íves sűrűn bordázott ágyrács az ajánlott, de természetesen a normál, tömörfa ágyborda is használható. Ebben az esetben viszont gyorsabban tömörödik az anyag ami nem minden esetben jelenthet garanciálisan elfogatható problémát. Amennyiben az ágyrács gyenge minőségű, netán elhajlik és ebből adódóan deformálódik vagy puhul meg a matrac, ez is szintén egy kizáró ok lehet a garancia javítás szempontjából. Minden matracot forgatni szükséges, ennek elmulasztásából adódó gödrösödés, süllyedés, nagyobb súly terhelése, ugrálás, beletérdelés szintén kizárja a garanciában történő javítást.

A termék használata során természetes anyag tömörödés tapasztalható, ez nem tartozik a garanciális problémák körébe.
A természetes tömörödés alatta az alábbiak értendők:
- a matrac felületén tapasztalható tömörödés 3 cm-ig

- a matrac huzata a használat során megnyúlhat. A természetes nyúlás mértéke: 2 cm
- a használat során a matrac huzata kophat, bolyhosodhat., megnyúlhat

2) A matrac ha nem ágykeretbe vagy ágytestre kerül, hanem pl: kárpitos ágyra, másik matracra, kanapéra, ülőgarnitúrára, stb és nem lesz meg a megfelelő alátámasztása, ebből kifolyólag akár rövid időn belül hullámosodhat vagy gödrösödhet az új  matrac. Ebben az esetben már előre valószínűsíthető, hogy  nem lehet garancia problémának elfogadni az ilyen jellegű meghibásodást.

3) Fedőmatracok esetében ha már megpuhult, gödrös felületre kerül a fedőmatrac vagy topper várhatóan a fedőmatrac anyaga is átveszi a gödrös, hullámos formát, ebben az esetben ez a hiba is garanciát kizáró ok lehet. 

4) Matrachuzatok, matracvédők göbösödése, nem garancia hiba, ez normál használat esetén bármikor kialakulhat.
Gyapjú termékek esetében előfordul  a gyapjú pihék hullása, ez egy normál folyamat.

5) Ágyak esetében a vasalatok, acélrugók, gázteleszkópok esetleges nem megfelelő illesztésből adódó elhajlás, görbülés, az eredeti felfogatásból történő kiszakadás, ágyneműtartós ágyaknál a felnyíló fül leszakítása, az ágyneműtartó aljának beszakítása, ágyneműtartó nélküli ágyaknál az ágyláb kitörése, illetve mindenféle kárpitos ágynál a szövet kivágása, kiszakítása szintén a garanciában történő javítás kizáró oka lehet. Ezen felül az ágyfejvégek falhoz nem támasztásából adódó mozgás, sem számít garancia hibának, mivel az ágyfejvégeket szabadtérben nem ajánlott elhelyezni, csak is olyan helyen ahol hátsó megtámasztást kap.

6) Bármely termék esetleges penészedése esetén a vásárlástól számított 30 napon belül a terméket ezzel a kifogással kicseréljük, viszont a 31 . nap után ez a kifogás szintén garanciában történő javítás kizáró oka lehet.

7) A garancia papír hiánya illetve névre számla hiánya szintén kizárja a garanciális javítás lehetőségét.

A hibák bejelentése csak írásban történhet a matracorszag@gmail.com email címre.

A bejelentéshez kérjük  elküldeni az adott termék garancia papírját, számláját, hibájának leírását és
a  hibáról minimum 2-3 darab fotót, hogy a személyes szemle előtt már megállapítható legyen a hiba jellege.

Minden felsorolt és még fel nem sorolt hiba esetén egy helyszíni szemlét teszünk és ezután kerül megállapításra, hogy az adott probléma garanciális illetve nem garanciális elbírálás alá esik.

A MatracOrszág webáruházból származó termékek összes hibáját kezeljük, de amennyiben nem minősül a hiba garancia hibának, ebben az esetben árajánlatot adunk az adott termék hibájának javítási illetve el és visszaszállítási költségére.

Fontos:
Amennyiben a termék hibája nem garanciális hibának felel meg, ebben az esetben a garanciát viselő cég a szemlézésért akár kiszállási díjat is felszámolhat.

Bármely jellegű kérdés felmerülne, ügyfélszolgálatunk szívesen áll minden érdeklődő rendelkezésre.

Fontos információk a matracok használatához:
Minden matracot havonta minimum egy alkalommal ajánlott megfordítani körbe-körbe, 180 fokban, kivételt képeznek a hotel matracok, mert ezeket a matracokat hetente vagy minden vendég után ajánlott megfordítani. Amennyiben a matrac mindkét oldala használható, azoknál a matracoknál a forgatást mindkét oldalon ajánlott megtenni. Amely matrac csak egyoldalas használatra ajánlott, azokat , NEM szabad fejtetőre fordítani. A nem forgatásból észlelhető gödrösödés, nem számít garancia hibának. 

Fontos információk a matracok alátámasztásáról
A rugó nélküli matracokhoz az íves ágyrács a legmegfelelőbb, abból is sűrű lamellás és deréktámaszos kivitel mert ez fajta ágyrács jobban kíméli a matracokat és hosszabb élettartamot biztosít. Az egyenes ágyrácsok azért nem ajánlottak a rugó nélküli matracokhoz, mert a merevségüknek köszönhetően előbb és jobban tömörödik rajtuk a matrac magrésze, és így keményebbnek is érződik a fekvőfelület. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem használható a merev ágyrács, de szakmailag nem ajánlott a rugó nélküli matrachoz. Bonellrugós és táskarugós matracokhoz a legtökéletesebb alátámasztást a merev ágyborda, vagy tömör ágyalj biztosítja,(a tömör ágyaljat a használat előtt sok helyen szükséges kifúrni , hogy könnyen tudjon szellőzni a matrac alsó része is). A rugós matracokhoz tökéletes alátámasztásnak ajánlott még a Bonell Boxspring ágytest, illetve a Merev Boxspring ágytest illetve matractartó.

A fémből készült ágyrácsot vagy bármilyen jellegű fém alátámasztást nem javasoljuk egyik matractípushoz sem. 
A fém ágyrács használatóból adódó bármilyen jellegű matrachibát (pl: gödrösödést ) NEM tudjuk garancia hibának elfogadni mert a hibák 99%-át a fém ágyrács hajlékonysága okozza. 

Fontos információ a matracok és ágyak csomagolásának eltávolítása utáni reklamációval kapcsolatban.

A fóliák eltávolításánál ügyeljünk a termékek sérüléseinek elkerülésre, mert ha a csomagolás hibátlan, és az átvétel megtörténik  akkor ebben az esetben nem tudjuk elfogadni az utólagos reklamációkat. Amennyiben a csomagoláson sérülési nyomok tapasztalhatók, illetve  a termék is sérült ,ebben az esetben mindenképpen készíteni kell a sérülésről vagy sérülésekről fotót és azt is csatolni kell  a bejelentési dokumentációhoz.

Szállodákra, Panziókra, Vendégházakra vonatkozóan, amennyiben  nem a  MatracOrszág Kft szállítja le és állítja össze az ágyakat és matracokat a szobákban, hanem a szálloda vagy egy köztes cég és a későbbiek folyamán ebből adódóan bármilyen jellegű hiba keletkezik, pl: a matracok huzatainak külön cipzárazásánál, ágyak vasalási  csatlakozóinál, stb. nem vállalunk felelősséget és garanciális javítást sem.

2021,01.01-TŐL A JÓTÁLLÁSSAL KAPCSOLATOS VÁLTOZÁSOK KIVONATA 

(270/2020 (VI.12.) Korm. rendelet) Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet változásai: 

1) A jótállás időtartam változik és eladási ártól függ:

10.000 Ft -tól 100.000 Ft-ig: átadástól 1 év
100.001 Ft-tól- 250.000 Ft-ig: átadástól 2 év
250.001 Ft-tól átadástól 3 év 

Javítás esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. 

2) Új határidők és kötelezettségek

Ha első alkalommal megállapítást nyer, hogy nem javítható a termék:

csere (8 napon belül).
Ha nem, akkor vételár visszafizetése (8 napon belül).
Ha hibabejelentés három javítás után csere (8 napon belül).
Ha nem, akkor vételár visszafizetése (8 napon belül).
Ha 30 napon belül nincs javítás csere (8 napon belül).
Ha nem, akkor vételár visszafizetése (8 napon belül).

A fogyasztó a fentiektől eltérően rendelkezhet. 
Részletek: Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása/pótlása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható/pótolható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ha a fogyasztási cikk kijavításra/pótlására a kijavítási/pótlási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. 

3) Jótállás érvényesítése körében történt változások:
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál is érvényesítheti.

4) A jótállási jegyen fel kell tüntetni az eddigieken túl: a vállalkozás (Eladó üzlet) bélyegzőlenyomatát és aláírását A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárásai szabályairól szóló 19/2014 NGM rendelet változásai 2021.01.01-től (ld. 18/2020. (VI.12.) ITM rendelet)

5) Javítási kötelezettség 15 napon belül, ha nem megy, tájékoztatási kötelezettség.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartam a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható
időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon történik. 

6) A javítószolgálat köteles igazolható módon a vállalkozást értesíteni öt munkanapon belül:
- a termék kijavítását követően a javítás elvégzéséről.
- ha az ingó dolog első alkalommal történő javítása esetén megállapítást nyer, hogy az ingó dolog nem javítható;
- ha az ingó dolog javítása előreláthatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe, a javítás várható idejéről;
- ha az ingó dolog javítása nem lehetséges harminc nap alatt.

7) Szakvélemény (többek között minden elutasított garanciális igény esetén szükséges)
A fogyasztó szavatossági és jótállási igényének megítéléshez (többek között elutasításához is)
szakvélemény beszerzése szükséges.