Logo

Matracot csak személyre szabottan! 

Az ideális fekhely személyre szabott, azaz testsúlyunk, testfelépítésünk és alvási szokásaink szerint megfelel testünk elvárásainak. Gerincoszlopunk stabil, de kellően rugalmas alátámasztást, az ággyal érintkező testfelület pedig puha és komfortos testbefogadást igényel. A hatás-ellenhatás elvén alapulva tehát az ideális matrac kiválasztásakor figyelembe kell venni, hogy mekkora súlyt kell viselnie matracunknak (testsúly), illetve testünkön és a matracon hol vannak azok a zónák, ahol a legnagyobb nyomás keletkezik (testalkat, jellemző alvási póz). Emiatt minden esetben ezekre az információkra támaszkodva kérjen típusjavaslatokat! 

Ne felejtsük: felnőttként egy jó minőségű matracot akár 10 - 12 évig is használunk, ezért vásárláskor érdemes az említett időintervallumban bekövetkezhető súlyváltozással is kalkulálnunk: válasszunk úgy matracot, hogy az akár +/- 15 kg-os súlyváltozás esetén is kellő komfortot nyújtson!

Fontos tanácsok:

Ha meglévő ágykeretbe keres új matracot, vásárlás előtt gondosan mérje le a rendelkezésre álló helyet!
Ha kétszemélyes, ún. francia ágyba keres ágybetétet, mindkét félnek személyre szabottan, de egyforma magasságú matracot válasszon!
Ha testmagassága igényli, válasszon a megszokottnál hosszabb matracot!
Ha meglévő ágykeretbe vásárol új matracot, minden esetben tájékoztassa az eladót arról, hogy mire kerül az ágybetét!  
A stabil, merev alátámasztást nyújtó ágyrács vagy más néven ágydeszka másmilyen matracot igényel, mint egy rugalmas alátámasztást biztosító lécesbetét !
Ha körültekintően kíván dönteni, vásárlás előtt érdeklődjön a matracra vonatkozó garanciákról, s azok részleteiről!  
Néhány fontos tanács matracvásárláshoz :

A jó alvás titka
A jó matrac ismérvei
Ha nyugodt álmot szeretne
Hogyan aludjunk jól?

A jó alvás titka 

Életünk 1/3-át alvással töltjük, ezért nem mindegy, hogy alvásunk miként történik. 
Az alvás minősége hozzájárul a következő nap sikerességéhez közérzetünk kialakításához és hosszútávon az egészség megőrzéséhez, amelynek egyik fontos alappillére. 
Nem elhanyagolható tényező az sem, hogy a legfrissebb kutatások szerint az emberek 50 - 60 %-a gerincbántalmakkal szenved. Ennek egyik fő oka, hogy fekvőhelyünket nem megfelelően választjuk meg, mert mi is történik alvás közben? A nap fáradalmait piheni ki szervezetünk, azaz regenerálódik. Alvás közben izmaink ellazulnak a gerincre, csigolyákra, ízületekre és porckorongokra nehezedő nyomás minimálisra csökken. Ezért fontos, hogy a választott fekhelyünk kényelmes és ergonómiai-fiziológiai szempontból tökéletes legyen.
A megfelelő matrac a test formájához igazodik az által, hogy egyenletes alátámasztást biztosít és tökéletesen elosztja a testsúlyunkat a ágybetét felületén. Az alvásunk így lesz tökéletes és igazán pihentető.

Természetesen különbözőek vagyunk amelyik ágybetét az egyik embernek kényelmes a másiknak nem biztos, hogy megfelelő. 

A jó matrac ismérvei

A jó alátámasztás tehermentesíti a gerincet, és megtartja a természetes S formáját. Differenciáltan osztja el a testrészek súlyát a RelaxDream matrac teljes felületén. Felveszi a test kontúrját. Minél több egészségzónája van a matracnak, annál jobb az alátámasztási képessége, jobban igazodik a test egyéni igényeihez, ezáltal a lehető legkényelmesebb. 
A RelaxDream matrac magja és huzata teljesen átszellőzik lehetővé téve a felvett nedvesség teljes kipárolgását biztosítja az alváskörnyezet higiéniáját. A legjobb anyagokból készül, ami garantálja a hosszú élettartamot. Minden fekvőpozícióban kényelmes.

Melyik egészségesebb a kemény, vagy a puha matrac?

  Bármelyik igaz lehet. A legfontosabb, hogy a gerincoszlop megtartsa S formáját, legyen jól alátámasztva és Ön kényelmesnek érezze.

Melyik kényelmesebb, az egyszemélyes vagy a kétszemélyes matrac?

Nincs két egyforma ember különböznek az igényeink és a testfelépítésünk. Az egyszemélyes matracok mindenki saját részére választja ki. Két egyszemélyes RelaxDream matrac esetén a mozgásunkkal keltett hullámzással sem zavarjuk a pihenést.

Rugós mag vagy habból készült mag? 

A hab alapú matracok közé tartozik a hagyományos szivacs is, de a legkorszerűbb és a legegészségesebb a latex amely az általunk forgalmazott RelaxDream matracok közül is többnek alapanyagát jelenti mert természetes alapú kaucsukból készül kiválóan támasztja alá és illeszkedik a testhez - pontrugalmas - tökéletesen szellőzik - antiallergén tulajdonságú. 

Acélkeretes, vagy acélkeret nélküli matrac? 

A legnagyobb előnye az acélkeret nélküli matracnak, ágybetétnek az, hogy alkalmazható állítható manuális, vagy motoros ágyrácshoz. 

Elég-e az egészséges alváshoz egy jó matrac? 

A RelaxDream vákuummatracok jó tulajdonságai csak egy jó ágyrács használata mellett érvényesülnek maximálisan. Ágyrács kínálatunk igyekszik minden igényt kielégíteni.

Hogyan szeret aludni? 

Vásárláskor mindenképpen vegye figyelembe azt, hogy Ön hogyan szeret aludni, milyen az alvásszokása (oldalt, háton vagy hanyatt). 

Drága, vagy olcsóbb matrac?

Ne csábuljon el a rámenős hirdetésektől. Csak azt matracot vásárolja meg amelyik a legtöbbet nyújtja a legkedvezőbb áron van ! Az általunk forgalmazott ágybetétekre ez a jellemző!

Ha egy nyugtalan éjszaka után fáradtan és összetörten ébredünk fáj a hátunk a derekunk a vállunk a nyakunk. Ennek oka legtöbbször az, hogy testünket nem a megfelelő módon támasztja alá a matrac. Az átlagos matracok nem tudják differenciáltan biztosítani a testrészek eltérő súlyának és egyedi nyomásérzékenységének alátámasztását.

Vásárláskor leggyakran előforduló kérdések 

A matracot egyben vagy külön vásároljuk ?
 
A két kisebb matracot könnyebb mozgatni, forgatni, és egymástól függetlenül mozognak. Akár eltérő keménységű ágybetétet is választhatunk. Hátránya viszont, hogy a matracok között rés van.

Számít-e a testsúly? 

Hogy mi számít lágynak vagy keménynek az a használó súlyától is függ. A súlykorlátozásokat a matracok élettartamának meghosszabbítása miatt érdemes figyelembe venni. 

Fontos, mire helyezem az ágymatracot vagy a ágybetétet? 
 
Ugyanaz a matrac másképp viselkedik fix illetve farugós ágyrács használata esetén. Fontos, hogy vásárláskor közölje az eladóval, mire szeretné helyezni az matracot.

Rugós matrac vagy biomatrac ?
 
Ha Önt zavarja, hogy fém rugókon fekszik / földsugárzás, mágneses hatások stb/ válasszon rugó nélküli matracokat. Amennyiben szereti a nagyon kényelmes matracot akkor válasszon zsákrugós matracot.
 
Hogyan lesz tartós a matrac ? 

Néhány apró odafigyeléssel, az általunk használt matrac komfortfokozatát megőrizhetjük, élettartamát meghosszabbíthatjuk. A RelaxDream matracot az első 3 hónapban 2 hetente, utána legalább negyedévente de ha teheti akár havonta meg kell fordítani, hogy megelőzzük a kifekvést a korai anyagfáradást. A szellőztetés a higiénia szempontjából lényeges. A matracvédő megvédi a matracok huzatát, könnyen mosható használata hamar megtérül. 
 
Egyedi méretben kapható-e ? 
 
A legtöbb matracot méretre tudjuk gyártani akár 2 m feletti hosszban is. 

Ha nyugodt álmot szeretne ?

Az alvás a szellemi és fizikai megújulás időszaka. Kulcsfontosságú a mély és pihentető alvás megvalósulása szempontjából a személyre szabott és természetes anyagokból álló biomatrac amely az általunk forgalmazott RelaxDream matracok megvásárlásával juthat el Önhöz. 

Ezen túl azonban vannak még olyan tényezők, amelyeket érdemes figyelembe venni ha igazán pihentető éjszakákat szeretnénk. Íme néhány tipp amelyek betartásával növelheti pihenése hatékonyságát.

Ne végezzen olyan tevékenységeket az ágyban amelyek nem odavalók (pl. étkezés - munka - tanulás stb..) természetesen a szexuális tevékenységek kivételével!

• Végezzen relaxáló gyakorlatokat lefekvés előtt!
• Igyekezzen mindig azonos időpontban lefeküdni!
• Ha teheti, minden nap ugyanabban az időpontban keljen fel (hétvégén és nyaralás alatt is)!
• Legyenek elalvás előtti szokásos tevékenységei (pl. hajtogassa össze ruháit igyon egy pohár vizet stb.)!
• Ha teheti ne aludjon nap közben!
• Ki a tévével a hálószobából!
• Legyen sötét a szobában!
• Ne igyon alkoholt, koffein tartalmú italokat, és ne egyen nehéz ételeket lefekvés előtt!
• Teremtsen kellemes hőmérsékletet (kb. 18 - 20 °C)
• NE az altatókban keresse a megoldást!  

Ennek fényében valóban találónak tűnnek Machbeth híres szavai az alvásról: „való igaz, hogy az alvás a gondot kibogozza”.

Az egészséges nyugodt mély alvás érdekében javítani kell az életstílusunkon és változtatni kell szokásainkon. Az alábbiakban pár egyszerű jó tanácsot olvashat amivel megelőzheti vagy akár leküzdheti álmatlanságát és az egészséges békés alvás receptje gyanánt szolgálhat Önnek.

1. Alakítson ki egy napi "menetrendet"! 

A legújabb kutatások szerint az agytörzs szabályozza, hogy mikor és mennyi ideig alszunk, míg az alvás ciklusai és szakaszai a limbikus rendszer irányítása alatt állnak. Segíthetjük alvás ritmusunk stabilitását ha megpróbálunk rendszerességet vinni mindennapjainkba és esténként ugyanabban az időpontban fekszünk le aludni reggelenként pedig ugyanabban az órában ébredünk. Ha azonban szellemi éberségünk nem lanyhul, amikor közeledik a lefekvés ideje akkor érdemes naplót vezetni. Vacsora után szakítson rá 20 percet és írja le gondolatait és azt, hogy milyen megoldásokat lát aktuális problémáira.

2. Kerülje a napközbeni szunyókálást! 

Ha nem tudja nélkülözni a frissítő napközbeni pihenést akkor kora délután kerüljön sor erre és legyen rövid (20 perc) különben még fáradtabb lesz, és nem tud aludni éjszaka.

3. Legyen fizikailag aktív! 

A munka nélkülözhetetlen ellensúlya a kikapcsolódás. A szórakoztató és pihentető tevékenységek, mint a séta, a kertészkedés, a tánc, az úszás vagy a kerékpározás mind kielégíti a mozgásigényünket, továbbá lehetőséget nyújt, hogy kikapcsolódjunk és egy kicsit kimenjünk a friss levegőre és a napfényre. Az aktív mozgás hozzásegíti Önt ahhoz, hogy könnyebben és mélyebben aludjon és így az agynak szolgáltatott változatos ingerekkel teljesítőképességének napközben is maximumát nyújthatja. Figyeljünk azonban arra hogy a lefekvés előtti két-három órában ne végezzünk fizikai tevékenységet mivel ez megzavarhatja éjszakai nyugalmunkat!

4. Teremtsünk nyugodt légkört a hálószobában! 

Nem csak a tévétől és a számítógéptől hanem mindentől szabaduljunk meg ami eltereli a figyelmünket az alvásról és zajt okozhat. A televíziózás elvonja a figyelmet, és nehezebbé teszi az elalvást. Alvás idején a hálószobában legyen teljesen sötét, de felkeléskor azonnal gyújtsunk villanyt vagy húzzuk fel a redőnyt,a napfény ugyanis segíthet alvás problémáink leküzdésében. A szakértők azt is javasolják, hogy reggelente legalább harminc percet töltsünk el napfényben.

5. Kerülje a nehéz és fűszeres ételeket lefekvés előtt! 

A legutolsó étkezésre legalább három órával lefekvés előtt kerüljön sor, általában az evésnek ugyan nincs különösebb jelentősége az alvászavar leküzdésében, de lefekvés előtt nem ajánlatos fűszeres ételeket fogyasztani. Kerülje továbbá a koffeint, a nikotint és az alkoholt, ha csak lehet ezekről teljesen szokjon le valamint ne igyon túl sok  folyadékmennyiséget a lefekvés előtti órákban!

6. Bánjon óvatosan a gyógyszerekkel! 

A vényköteles gyógyszereket az orvos utasításai szerint szedje, de próbálja meg elkerülni a recept nélkül kapható nyugtatókat, mert mellékhatások léphetnek fel. Általánosságban elmondható, hogy az altatókkal és a lefekvés előtt felhajtott pohár itallal többek között az a baj, hogy aki ilyen segédeszközökhöz folyamodik annak egyre nagyobb adagra lesz szüksége ahhoz, hogy elaludjon. 
Az altató és az alkohol hatására megváltozik az alvás mintázata és gyakran kimaradnak ezáltal a mély alvás (REM) fázisai. Akik hozzászoktak az altatók szedéséhez azoknál megvonásukkor elvonási tünetek léphetnek fel és átmenetileg megnőhet a mély alvás aránya ami lidérces álmokkal járhat. Az orvosunk ajánlásával és a megfelelő mennyiség betartásával azonban a gyógyszerek jótékony hatásúak, bár sok orvos egyetért azzal az ironikus megjegyzéssel, hogy “az alvászavarok legjobb gyógymódja ha a pácienst fejjel lefelé lógatva addig rázzuk amíg az összes altató kiesik a zsebéből”.

7. Relaxáljunk lefekvés előtt! 

Minden nap igyekezünk időt szakítani arra, hogy egy kicsit egyedül legyünk lazítsunk zenét hallgassunk olvasunk pihenjünk. Lefekvés előtt érdemes forró fürdőt is vennünk ami amellett, hogy megnyugtatja és ellazítja az embert, a testhőmérséklet csökkentésével álmosságot is előidézhet. Arra is figyeljünk, hogy a lepedőnk és a pizsamánk készüljön kényelmes, puha és természetes anyagból. Továbbá Vegye át a napi feladatokat és problémákat lefekvés előtt! Ezek nem fogják zavarni Önt az ágyban! Az alábbi módokon lehet ellazulni elalvás előtt: 

beszélgetés olyan személlyel akiben Ön megbízik
egy kellemes masszázs
nyugtató aromaterápia
lassú és mély légzés
meditáció
8. Végül ...
Amennyiben 30 perc után még mindig nem tud elaludni keljen fel hallgasson egy kis nyugtató zenét vagy olvasson egy jó könyvet foglalkozzon valami házi teendővel 

Ha mindezen tanácsok megfogadása után is álmatlanságban vagy valamilyen alvási rendellenességben szenved, akkor kérje ki háziorvosa tanácsát!

A mély és pihentető alvás a szellemi és fizikai megújulás időszaka
Sokszor érezzük magunkon, hogy rosszul telt az éjszakánk, vagy feszülten, idegesen, fejfájással ébredünk, és fogalmunk sincs a probléma okáról. Tudományos kutatások igazolják, hogy az esetek 90%-ában a rosszul megválasztott fekhely a nem megfelelő matrac, ágybetét a felelős a kialvatlanságért. Éppen ezért a megfelelő RelaxDream matracok kiválasztása rendkívül fontos egészségünk és életminőségünk szempontjából. A MatracOrszág Webáruház minden kategóriában  igyekszik az egyéni igényeknek megfelelőt kínálni. Matracaink és ágyaink minőségi alapanyagokból modern technológiával készülnek a mai kornak megfelelően. A MatracOrszág Webáruházunkban a különböző gyártók   termékei közül választhat. Igyekszünk a pihentető alvás minden kellékét biztosítani legyen az matrac - ágybetét - ágy - ágykeret - franciaágy illetve kiegészítő. 

Matracokról és ágyakról !
Ahhoz, hogy reggel igazán kipihenten ébredjünk elengedhetetlen a jó fekvő felület. 
Ezt mindenki a saját igényeinek, pénztárcájának megfelelően választhatja ki. 
A testsúlytól kezdve, az esetleges allergiát is figyelembe véve ajánljuk a RelaxDream matracokat.
Az ágyrácsok is nagy fejlődésen mentek át. Külön állítható a fejrész, láb rész és a derékkeménység is
Ez a művelet kézzel illetve elektromosan is megtehető. 
Franciaágy esetében is célszerű külön - külön vásásrolni a RelaxDream matracokat  és hozzá külön az ágyrácsokat is. Így mindenki külön használhatja számára megfelelő matracot és az ágyrácsot, és ezzel nem zavarja a másik éjszakai nyugalmát. Talán az egyik legfontosabb jellemző az ágyaknál és a matracoknál az alapanyag. 
Az ágykeretek készülnek puhafából, keményfából avagy laminált lapból. A leggyakrabban használt anyag a fenyő (puhafa), mert ez a legkönnyebben legolcsóbban beszerezhető fa fajta
A keményfából készült ágyak jellemzője, hogy masszív élettartamuk jelentősen nagyobb mint a puhafáé. Több generációt is kiszolgálhatnak élettartamuk rendkívül hosszú akár 40 - 50 év. 
Az ilyen ágyaknak általában szebb a kidolgozásuk, gyakran kazettás berakással, marási mintával, díszítéssel rendelkeznek. Ilyen a bükkfa a tölgyfa a kőrisfa az égerfa. Minden matracot - ágybetétet az annak megfelelő alátámasztáson ágyrácson használjunk illetve ahol választható ott a komfortérzetünknek megfelelő ágyrácsot válasszunk. A kényelmünk érdekében érdemes odafigyelni arra, hogy mekkora a bordázat és az ágyoldal teteje közötti távolság.
Ennek célszerű kisebbnek lennie mint a választott matrac - ágymatrac magassága hiszen így tudunk komfortosan az ágy szélére ülni. Nagyon fontos, hogy  a matrac keménységét két sajátos tényező meghatározza, hogy melyik lesz az ideális: az egyik tényező a testsúly, a másik tényező pedig az alvási szokás.
Ha valaki főként a hátán alszik akkor leginkább a kemény matracon - ágybetéten tud pihentető módon aludni. 
Az oldalt alváshoz puha matracot - ágybetétet míg hason alváshoz félkemény matracot - ágybetétet válasszunk.
Általános elv az, hogy minél nagyobb súlyú az ember annál keményebb matracfajtát kell választania. 
A matracgyártók gondoltak a túlsúlyos emberekre, ma már egy 130 - 150 kg-os ember is tud magának kiváló minőségű, matracot, ágybetétet vásárolni. 
Pihentető alvás közben pihennek az ízületeink is. Az ortopéd orvosok szívesebben ajánlják a kemény matracokat, ágybetéteket mivel ezek használatával elkerülhető, hogy hason illetve háton fekvés közben természetellenes szögben süppedjünk be. Egy kemény matrac és az ágybetét merevségét enyhíthetjük, ha egy memory vagy latex toppert illetve fedőmatracot  teszünk rá így egyszerre élvezhetjük mindkét előnyét a matracnak: a biztos tartást és a kényelmes párnás érzést. 

Az oldalt alvóknál nyomáspontok keletkeznek a test pontjain, ami lassítja a vérkeringést, ez oka lehet az éjszakai forgolódásnak, rosszul alvásnak. Az oldalfekvők ezért általában a puhább matracot, ágybetétet  részesítik előnyben. Egy puha matracon, ágymatracon feküdni kicsit komfortosabb érzést jelent. Egyes tanulmányok kimutatták, hogy a kevésbé kemény matracok, ágybetétek csökkentik a krónikus derékfájásban szenvedők panaszait.
A biomatracok, gyógymatracok  alapanyaga kókuszrost és természetes vulkanizált gumitej vagyis a latex amelyet a kaucsukfa kérgéből nyert gumitejből habosítás útján nyernek. A kókusz és a latex gondoskodik arról, hogy a matrac, ágybetét  felülete kemény és stabil legyen, mely felület nagyon jó alátámasztást ad a test érzékeny pontjainak. Ideálisan támasztja alá a nyakat a gerincet és a medencét vagyis alvás közben tökéletesen felveszi a test vonalát. Így a test izmai teljesen el tudnak ernyedni alvás közben, és sokkal pihentetőbb lesz az éjszaka. Az ideális alátámasztáson kívül a kókuszrost további kiváló tulajdonsága az, hogy nem szív magába nedvességet, és kiválóan szellőzik, így nem telepszenek meg benne az atkák és baktériumok mivel számukra nincs nyirkos nedves környezet. A laza szerkezet biztosítja a felületére kerülő nedvesség gyors elpárolgását. Az allergiásoknak különösen ajánlott. A rugós matracok, bonellrugós matracok, zsákrugós matracok új nemzedéke megfelelő alátámasztást nyújt a gerincünknek, így a hagyományokhoz ragaszkodóknak sem kell lemondaniuk az egészséges kényelemről. Nagyobb népszerűségnek örvendenek azonban a természetes alapanyagokból (kókusz és latex) készült matracok. Néhány éve terjedtek el a hideghab matracok, ezek olcsóbbak a biotermékeknél, de ugyan úgy antiallergének. Vákuumcsomagolásban hozhatjuk el őket az üzletből, így szállításuk sem nehéz. Léteznek memóriahabos ágybetétek, memory matracok is, ezek kiválasztásánál a legkülönbözőbb egyedi szempontokat kell figyelembe venni (például alvási szokások, egészségügyi problémák). Az ágy vásárlásánál elsődleges szempont, hogy olyan ágyat válasszunk, amelynek mérete számunkra megfelelő, tehát kinyújtózkodva is kényelmesen elférjünk rajta. Lényeges, hogy a matrac vagy ágybetét ne legyen túlságosan kemény, vagy túlságosan puha, mivel mindkét esetben nagy megterhelés éri a vállat, ami tartós vállfájdalmat válthat ki.  A jó matrac - memory matrac - ágybetét alvás közben idomul a testhez megtartva a gerinc természetes vonalát. Fontos szempont lehet még, hogy biztosított legyen a matrac megfelelő szellőzése
Olyan matracot - ágybetétet keressen, amelyet úgy terveztek, hogy:
- A gerinc természetes görbületeit megtartsa és a gerinc egyenes maradjon.
- Az egész test súlyeloszlása egyenletes legyen, így a keringés kielégítő maradjon csökkenjen a kényszermozgás és az alvás minősége javuljon.
- Csökkentse a test mozgásának érzékelését a partner.
- A széleken is alátámasztást nyújtson.

A MatracOrszág Webáruházból történő semmilyen képanyag illetve írásos dokumentáció 
letöltéséhez nem járulok hozzá! Ezzel kapcsolatban minden jogot fenntartok! ©