Összesen: 0.00 Ft

ALUDJ MA OKOSAN – ÉS VÁLTSD MEG A VILÁGOT HOLNAP!

A mai rohanó világunkban, ahol pörgésben és információ-áradatban éljük a mindennapjainkat, nem is gondolnánk, hogy mennyi embertársunk szenved a kialvatlanság és az álmatlanság kínzó problémájától. A megfelelő pihenés, életünk egyik nélkülözhetetlen része. Egészségünk megőrzéséhez elengedhetetlen. Hiszen ebben az állapotban dolgozza fel az agyunk a napi történéseket és információkat, testünk méregtelenít és felkészül a következő napra, sejtjeink pedig ekkor regenerálódnak. Az alvás hiánya vagy rossz minősége, olyannyira rányomja a bélyegét az érintett személy életére, hogy hosszútávon akár erős életminőség romláshoz is vezethet és súlyos szövődményekkel is járhat, mint például a depresszió, a szervezet bioritmusának felborulása, produktivitás csökkenése, figyelemzavar, hormon problémák és még sok egyéb. Az ajánlott napi alvásmennyiség felnőtteknél 7-9 óra között van, de ez egyénenként változó lehet. Viszont fontos, hogy ne essünk át a ló túlsó oldalára sem és ne aludjunk az ajánlottnál sokkal többet, ha nem indokolt, mert pont az ellenkezőjét érhetjük el, mint amit szerettünk volna, és még fáradtabbak lehetünk.  

Íme néhány tipp, amellyel hatékonyabbá és pihentetőbbé teheted az alvásodat:  

Az elektronikai eszközök mellőzése

Wifi, Számítógép monitor, Tv, Okostelefon és a többi. Ezek mind olyan eszközök, amelyek ma már folyamatosan a közelünkben vannak, segítenek és szórakoztatnak minket a mindennapokban. Nem is gondolnànk, hogy mennyire súlyos mértékben ronthatják az alvásunk minőségét. Ugyanis úgynevezett kék fényt bocsájtanak ki magukból, amely ugyan a nap sugarában is megtalálható és napközben, kis mennyiségben még pozitív hatásai is vannak, például stimulálja az idegrendszert és éberebbé tesz. Viszont éjszaka álmatlansághoz, sőt egyenesen az alvás minőségének romlásához vezethet. Már azzal is sokat tehetünk a pihentető alvásunk érdekében, hogyha ezeket az eszközöket éjszakára áramtalanítjuk, kikapcsoljuk, illetve elalvás előtt 1-2 órával, inkább már nem is használjuk. Válasszunk inkább egy jó könyvet a kütyük helyett!

Beszűrődő fények kiiktatása

Húzzuk le a redőnyt, sötétítsünk be a szobában vagy akár kifejezetten alváshoz tervezett szemfedőt is viselhetünk. Hasonlóan a kék fényhez, az ablakon beszűrődő utcai világítás, az elhaladó autók lámpájának fénye mind-mind megzavarhatják a normál alvási ciklusunkat. Ennek következtében nem tudjuk elérni a legpihentetőbb, mély alvási ciklust, mert bár a szemünk épp csukva van, de mindeközben érzékeli a körülöttünk lévő fényeket, ezért a testünk úgy érzékelheti, hogy nappal van. Sokszor ez az oka annak is, hogy vannak olyan napok, amikor úgy ébredünk fel reggel, hogy levertek vagyunk és még fáradtabbak, mint amikor lefeküdtünk, szinte mintha semmit sem aludtunk volna.

Ne edd tele magad lefekvés előtt 

Gyerekként sokszor hallhattunk ezt a jó tanácsot szüleinktől is, de akkor még nem értettük, hogy miért mondják ezt nekünk. Ugyanis ha elalvás előtt lakomát csapunk, ráadásul alacsony tápanyagtartalmú, szénhidrát dús ételeket eszünk, akkor a testünk ahelyett, hogy az alvásra és a regenerációra tudna koncentrálni, az emésztésre fogja fordítani az energiáját. Gyakran a kiadós, esti vacsoráink lehetnek a felelősek a kellemetlen rémálmainkért is. Fogyassz inkább könnyebb ételeket elalvás előtt, mint például egy nagy tál friss saláta vagy joghurt.

Mindig ugyan abban az időpontban kelj és feküdj

Ha ezt a tippet betartod, akkor néhány hét alatt a tested átáll erre a rendszerre és már magától jelezni fog, hogy elérkezett a lefekvési idő. Bármennyire is nehéz, viszont annál fontosabb, hogy hétvégén, is ragaszkodj ehhez a szokáshoz!

Alakíts ki egy saját esti rutint

Egy állandó rutin kialakítása sokat segít abban, hogy lélekben is rá tudj hangolódni a lefekvési időre. A sikeres emberek kilencven százaléka alkalmaz valamilyen esti rutint lefekvés előtt. Vegyél egy hatalmas forró zuhanyt fogyassz el egy csésze elalvást segítő gyógynövény teát, meditálj vagy akár olvass pár sort a kedvenc könyvedből. Ez kellően felkészít majd a lefekvésre. Ha ezek megszokássá válnak, nagyban megkönnyítik majd az életed. Próbáld ki!

Vesd papírra a gondolataidat

Ugye veled is sokszor előfordult már, hogy miután befeküdtél az ágyba, folyamatosan csak kattogott az agyad egy-egy problémán, a másnapi teendőkön vagy akár pont akkor jutott eszedbe egy „világmegváltó ” ötlet? Ilyenkor ragadj meg egy papírt és egy tollat és írj ki magadból mindent, ami épp a fejedben van. Sokkal könnyebb lesz utána. Ha végeztél vele, tedd az éjjeli szekrényre és reggel, amikor kinyitod a szemed, az a papír akkor is ott lesz és vissza tudsz térni rá.

Optimális hőmérséklet és tiszta levegő

Gondoskodj a megfelelő hőmérséklet kialakításáról még mielőtt lepihennél és hidd el, fényévekkel kipihentebben és üdébben fogsz felébredni másnap reggel. Szakemberek szerint a legkedvezőbb hőmérséklet 18 és 20 fok körül van. Ha az időjárás engedi, akkor a legjobb nyitott ablaknál, friss levegőben aludni. Így a hőmérsékletet is kedvedre tudod szabályozni. 

Néhány további gondolat az egészséges alvásról:

Vitalitásunk, egészségünk megőrzésében a regenerálódásnak, a megfelelő, valóban pihentető alvásnak éppoly fontos szerepe van, mint az egészséges táplálkozásnak, vagy a rendszeres testmozgásnak. Miként életvitelünk és étrendünk, úgy hálószobánk kialakítása is bizonyos fokú tudatosságot igényel, ezért matracvásárlás előtt érdemes áttekinteni az egészséges pihenés szabályrendszerét.  A pihentető, egészséges alvás alapvető anatómiai feltétele, hogy a fekhely vagy a matrac a komfortos testbefogadás, testkontúr követés mellett megfelelő gerinc alátámasztást biztosítson. Ideális esetben oldalt fekvő helyzetben gerincoszlopunk megtartja egyenes, hason vagy háton fekve pedig megtartja homorú és domború alakját. Azaz ideális gerinc alátámasztás esetén testünk tartóoszlopa megőrzi természetes alakját, és minthogy a tartó funkciót éjszaka fekhelyünk látja el, a gerinc mellett futó izomzat elernyedten pihenhet. Mindeközben a fekhellyel - matraccal érintkező testfelületünknek egy puha, komfortos befogadó közegre van szüksége.

A legfontosabb elvárás, hogy ne alakuljanak ki a testfelületen magas nyomású pontok, hiszen ezekben a régiókban a nyomás hatására akadályozottá válik a vér és nyirokáramlás, ami zsibbadást, gyakori forgolódást, azaz nyugtalan alvást eredményez. Könnyű belátni, hogy mindezeket a kívánalmakat csak egy személyre szabott fekhely vagy matrac képes maradéktalanul teljesíteni, éppen ezért testsúlyunk, mekkora súlyt kell megtartania a fekhelynek, testalkatunk és leggyakoribb alvási pózaink, hol vannak testünkön azok a zónák, ahol magas nyomású pontok alakulhatnak ki alapján válasszunk matracot!Az elmúlt évtizedben a minőségi hálószobai termékek gyártói sokat tettek az egészséges alvásközeg megteremtéséért. Számtalan olyan matracon belül és kívül felhasznált anyag van, amely természettől örökölten atkaűző és/vagy baktériumölő tulajdonsággal rendelkezik. Emellett számos olyan szerkezeti megoldás is elterjedt, amely a matractestben folyamatos légáramlást vagy átszellőzést eredményez, így a modern matracokban már nem alakul ki meleg, nedves, nyirkos közeg, ami az egyik leggyakoribb allergén, a házi poratka elszaporodásának kedvez. A megfelelő klíma természetesen alvásunk minőségében is fontos szerepet játszik.A matrachuzatok között „intelligens” jelzővel illetett típusok például olyan alapanyagokat és technológiákat alkalmaznak, amelyek az emberi test környezetének hő- és nedvességszabályozását is ellátják, sőt, gondoskodnak a megfelelő aromaterápiás kényeztetésről is. Bizonyos helyzetekben testünk a megszokottól eltérő gondoskodást igényel. Időszakos gerinc- vagy ízületi bántalmak esetén, de hölgyeknél akár a várandósság hónapjaiban is megváltozhat a test fekvéskomfort igénye, azaz állapottól függően ilyenkor keményebb vagy puhább fekhelyet, matracot igényel. Ezekben az időszakokban segítségünkre lehetnek az ún. topperek vagy fedőmatracok, amelyekkel a fekvő felület keménysége hatékonyan befolyásolható. (Azonban a közhiedelemmel és reklámokkal ellentétben egy pár centi vastag fedőmatrac alkalmazásával a rossz, kigödrösödött fekhely nem javítható!). Abban az esetben, ha mozgásszervi-, ízületi problémái állandósulnak, esetleg már túlesett a műtéti beavatkozáson, az ideális fekhely paramétereiről minden esetben kérje ki kezelőorvosa véleményét! Ne kísérletezzen, ne az internetről szerezzen csak információkat: az igények esetenként eltérőek lehetnek! (Pl. gerincprobléma esetén van olyan páciens, akinek a kifejezetten stabil alátámasztás és kemény matrac, és van olyan, akinek a dinamikus alátámasztást biztosító íves ágyrács és közép kemény matrac ajánlott.)

Hogyan válasszunk matracot 

Az ideális fekhely személyre szabott azaz testsúlyunk testfelépítésünk és alvási szokásaink szerint megfelel testünk igényeinek. Gerincoszlopunk stabil de kellően rugalmas alátámasztást az ágymatraccal érintkező testfelület pedig puha és komfortos testbefogadást kíván. A hatás - ellenhatás elvén alapulva tehát az ideális RelaxDream matrac kiválasztásakor figyelembe kell venni, hogy mekkora súlyt kell viselnie matracunknak (testsúly) illetve, hogy testünkön és a matracon hol vannak azok a zónák ahol a legnagyobb nyomás keletkezik (testalkat jellemző alvási póz). Emiatt minden esetben ezekre az információkra támaszkodva kérjen típusjavaslatokat a MatracOrszág Webáruháztól !  A RelaxDream matracok széles választékának a megtervezésénél nagy figyelmet fordítottunk az egészség megóvására és a kényelmes alvás szempontjaira. A RelaxDream  ortopéd matracok különlegessége, hogy kiváló minőségű anyagokból készülnek, minden alváspozícióra alkalmasak és két eltérő  komfortoldallal  rendelkeznek.  A MatracOrszág vásárlóinak a RelaxDream matracok garantálják a mindennapos kényeztetést, kellemes pihenést és nyugodt alvást biztosítanak. A RelaxDream matracok centiméter pontossággal, bármilyen méretben rendelhetők és egészségpénztárra is elszámolhatók. A különleges  Boxspring ágyak,  Bükkfa franciaágyak és Tölgyfa  ágykeretek kellemes légkört varázsolnak a hálószobákba, hotel szobákba vagy szállodai szobákba. A MatracOrszág Kft által forgalmazott matracokra 10  - 12 év garanciát biztosítunk, többféle matrachuzattal választhatók, Boxspring ágyaink és tömörfa ágyaink különböző színválasztékkal rendelhetők. 

Tökéletes pihenés és alvás  - minőségi Magyarországon gyártott matracokon.
Amennyiben nem tud dönteni, hogy milyen legyen a matrac ( puhább ? normál ? vagy keményebb ? ) keresse a két eltérő keménységű oldallal rendelkező matracokat és így biztosan olyan ágymatracot fog választani amelynek legalább az egyik oldalának keménysége és komfortja megfelelő lesz az elvárásának és igényeinek. Testünk az idő múlásával változik, így a kényelmi igényünk is változik. Ezért a két eltérő keménységgel rendelkező ágybetéteknél Önnek is könnyebb változtatni, ha idővel más minőségű felületen érezné jobban magát a pihenés vagy az alvás során.  A MatracOrszág  Webáruházban  óriási kínálatban megtalálható minden  olyan matrac, ágy és alvás kiegészítő termék ami kényelmessé teszi a tökéletes  pihenést és az alvást. 

Néhány gondolat az egészséges alvásról :

Vitalitásunk, egészségünk megőrzésében a regenerálódásnak, a megfelelő, valóban pihentető alvásnak éppoly fontos szerepe van, mint az egészséges táplálkozásnak, vagy a rendszeres testmozgásnak. Miként életvitelünk és étrendünk, úgy hálószobánk kialakítása is bizonyos fokú tudatosságot igényel, ezért matracvásárlás előtt érdemes áttekinteni az egészséges pihenés szabályrendszerét.  

A különböző életszakaszokban, így csecsemő, gyermek és felnőtt korban eltérő igények fogalmazódnak meg a fekhellyel kapcsolatban. A megfelelő baby matrac kiválasztásakor a szabad levegővétel, a szabad mozgás és a könnyű tisztíthatóság biztosítása, illetve az allergének távoltartása a legfontosabb feladat. A gyerekmatrac és ifjúsági matrac esetén a fejlődő gerinc megfelelően rugalmas alátámasztása elengedhetetlenül fontos, így ebben az életszakaszban az ideális fekhely egy rugalmas alátámasztást biztosító ágyrácsból és a vele együttműködő matracból áll. Felnőtt korban a megfelelő fekhely kiválasztásakor a matracok használati periódusában (minőségtől függően akár 10-12 év) bekövetkező súlyváltozásra is érdemes felkészülni. Minthogy szinte törvényszerű a testsúlyunk változása/ingadozása, célszerű olyan típusú ortopéd matracot választani, amely nagyobb súlytartományban is biztosítja az egészséges alvás alábbiakban tárgyalt feltételeit.  

A pihentető, egészséges alvás alapvető anatómiai feltétele, hogy a fekhely vagy a matrac a komfortos testbefogadás, testkontúr követés mellett megfelelő gerinc alátámasztást biztosítson. Ideális esetben oldalt fekvő helyzetben gerincoszlopunk megtartja egyenes, hason vagy háton fekve pedig megtartja homorú és domború alakját. Azaz ideális gerinc alátámasztás esetén testünk tartóoszlopa megőrzi természetes alakját, és minthogy a tartó funkciót éjszaka fekhelyünk látja el, a gerinc mellett futó izomzat elernyedten pihenhet. Mindeközben a fekhellyel - matraccal érintkező testfelületünknek egy puha, komfortos befogadó közegre van szüksége. A legfontosabb elvárás, hogy ne alakuljanak ki a testfelületen magas nyomású pontok, hiszen ezekben a régiókban a nyomás hatására akadályozottá válik a vér és nyirokáramlás, ami zsibbadást, gyakori forgolódást, azaz nyugtalan alvást eredményez. Könnyű belátni, hogy mindezeket a kívánalmakat csak egy személyre szabott fekhely vagy matrac képes maradéktalanul teljesíteni, éppen ezért testsúlyunk, mekkora súlyt kell megtartania a fekhelynek, testalkatunk és leggyakoribb alvási pózaink, hol vannak testünkön azok a zónák, ahol magas nyomású pontok alakulhatnak ki alapján válasszunk matracot!  

Az elmúlt évtizedben a minőségi hálószobai termékek gyártói sokat tettek az egészséges alvásközeg megteremtéséért. Számtalan olyan matracon belül és kívül felhasznált anyag van, amely természettől örökölten atkaűző és/vagy baktériumölő tulajdonsággal rendelkezik. Emellett számos olyan szerkezeti megoldás is elterjedt, amely a matractestben folyamatos légáramlást vagy átszellőzést eredményez, így a modern matracokban már nem alakul ki meleg, nedves, nyirkos közeg, ami az egyik leggyakoribb allergén, a házi poratka elszaporodásának kedvez. A megfelelő klíma természetesen alvásunk minőségében is fontos szerepet játszik. A matrachuzatok között „intelligens” jelzővel illetett típusok például olyan alapanyagokat és technológiákat alkalmaznak, amelyek az emberi test környezetének hő- és nedvességszabályozását is ellátják, sőt, gondoskodnak a megfelelő aromaterápiás kényeztetésről is. Bizonyos helyzetekben testünk a megszokottól eltérő gondoskodást igényel. Időszakos gerinc- vagy ízületi bántalmak esetén, de hölgyeknél akár a várandósság hónapjaiban is megváltozhat a test fekvéskomfort-igénye, azaz állapottól függően ilyenkor keményebb vagy puhább fekhelyet, matracot igényel. Ezekben az időszakokban segítségünkre lehetnek az ún. topperek vagy fedőmatracok, amelyekkel a fekvő felület keménysége hatékonyan befolyásolható. (Azonban a közhiedelemmel és reklámokkal ellentétben egy pár centi vastag fedőmatrac alkalmazásával a rossz, kigödrösödött fekhely nem javítható!). Abban az esetben, ha mozgásszervi-, ízületi problémái állandósulnak, esetleg már túlesett a műtéti beavatkozáson, az ideális fekhely paramétereiről minden esetben kérje ki kezelőorvosa véleményét! Ne kísérletezzen, ne az internetről szerezzen csak információkat: az igények esetenként eltérőek lehetnek!  (Pl. gerincprobléma esetén van olyan páciens, akinek a kifejezetten stabil alátámasztás és kemény matrac, és van olyan, akinek a dinamikus alátámasztást biztosító íves ágyrács és közép kemény matrac ajánlott.)

A MatracOrszág Webáruházból történő semmilyen képanyag illetve írásos dokumentáció 
letöltéséhez nem járulok hozzá! Ezzel kapcsolatban minden jogot fenntartok! ©