Összesen: 0.00 Ft

MatracOrszág Kft.  

Általános Szerződési Feltételek

Vásárlói Tájékoztatók  

hatályba lép: 2022. február 1. napján

Tartalom

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK. 3

VÁSÁRLÓI tÁJÉKOZTATÓK. 3

  1. A Szolgáltatók adatai 3
  2. Általános tudnivalók. 3
  3. Ügyfélszolgálat elérhetőségei 4
  4. Regisztráció. 4
  5. Árinformáció. 5
  6. Megrendelés 5

6.1. A Termék kiválasztása. 5

6.2. Kosárba helyezés 6

6.3. Kosár áttekintése, szállítási és fizetési mód kiválasztása. 6

6.4. Rendelés véglegesítése. 7

6.5. Téves megrendelés 7

  1. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, szerződés létrejötte. 7
  2. Szállítással kapcsolatos információk. 8
  3. Fizetési módok. 8
  4. Számlázás 9
  5. Adatvédelem.. 9
  6. Panaszkezelés 9

12.1. Szóbeli panasz 10

12.2. Írásbeli panasz 10

12.3. Békéltető testület igénybevétele. 11

12.4. Online vitarendezési platform.. 12

  1. Szerzői jogok. 13
  2. Felelősség korlátozás 13
  3. Elállási jogról szóló tájékoztató. 14
  4. Kellékszavatosságról szóló tájékoztató. 16
  5. Termékszavatosságról szóló tájékoztató. 19
  6. Jótállásról szóló tájékoztató. 20
  7. 30 napos matrac csere. 24
  8. Tárhely szolgáltató elérhetősége. 25
  9. Záró rendelkezések. 25

Az Általános szerződési feltételek 1. számú melléklete. 26

Az Általános szerződési feltételek 2. számú melléklete. 27   

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

VÁSÁRLÓI tÁJÉKOZTATÓK    

Az alábbi Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a MatracOrszág Kft. (továbbiakban szolgáltató vagy vállalkozás), és a Szolgáltató által a https://matracorszag.hu/ illetve a https://matracokboltja.hu/ weboldalon (továbbiakban: webáruház) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő személy (a továbbiakban: felhasználó vagy fogyasztó) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (a szolgáltató és a felhasználó együttesen: felek)   

1.    A Szolgáltatók adatai  

Neve: MatracOrszág Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhelye: 9141 Ikrény, Ibolya utca 15.
Adószám: 23116216-2-08
Cégjegyzékszám: 08-09-021162

Vezetve a Győri Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
Európai Egyedi Azonosító: HUOCCSZ.08-09-021162.
Hivatalos elektronikus elérhetősége: 23116216#cegkapu   

2.    Általános tudnivalók  

A szolgáltató a fent megjelölt weboldalon keresztül elektronikus úton történő vásárlást tesz lehetővé a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon és feltételekkel.  

A weboldal használata, továbbá az elektronikus úton történő vásárlás minden felhasználó számára regisztráció nélkül is lehetséges, azonban egyes kényelmi szolgáltatások regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek.  

A Szolgáltató tájékoztatja a felhasználókat, hogy a felek között az egyes termékek megvásárlásával elektronikus úton létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, a szolgáltató azt nem iktatja, és nem őrzi meg, az utóbb nem lesz hozzáférhető. A szerződéskötés nyelve magyar. A szolgáltató magatartási kódexet nem alkalmaz, annak hatálya alatt nem áll.   

A webáruház használatára történő – különösen a vásárlásra - kizárólag 18 életévét betöltött nagykorú és cselekvőképességében nem korlátozott személyek jogosultak.   

3.    Ügyfélszolgálat elérhetőségei  

A webáruház használatával, vásárlással kapcsolatos további információkat a fogyasztók az alábbi elérhetőségeken kaphatnak:  

                                                                  H-9141 Ikrény Ibolya utca 15.

                                                                  +36-20-3539235

                                                                  matracorszag@matracorszag.hu

                                                                  matracorszag@gmail.com  

Személyes ügyintézésre kizárólag előzetes egyeztetés alapján van lehetőség.   

4.    Regisztráció  

A webáruház fő funkcióinak használatához - így vásárláshoz - nem szükséges regisztráció, azonban a regisztráció nélkül vásárló felhasználók is kötelesek a szerződés megkötéséhez és teljesítéséhez minimálisan szükséges adatokat megadni. Ezen adatok a regisztrációs adatbázisba nem kerülnek be, azokat a szolgáltató az Adatkezelési Szabályzatnak megfelelően kezeli.  

A főoldalon található regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely során a felhasználó megadja teljes nevét, email címét, telefonszámát, egy tetszőleges jelszót, illetve a számlázási adatait.  

A felhasználó a regisztráció során köteles megismerni a Szolgáltató Adatvédelmi szabályzatát, valamint az Általános szerződési feltételeket. Ezek megismerését a felhasználó a regisztrációs űrlap alján található jelölőnégyzetek bejelölésével erősíti meg, amely nélkül a regisztráció nem véglegesíthető.  

A felhasználó a weboldalon történő valamennyi megrendelés véglegesítése előtt ismét köteles nyilatkozni arról, hogy az Általános Szerződési Feltételek, illetve Adatvédelmi Szabályzat tartalmát megismerte és elfogadja.  

A felhasználó jogosult a regisztrációját bármikor töröltetni a szolgáltatónak küldött e-mail üzenettel, amely üzenet megérkezését követően a szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az eltávolítás után a regisztráció visszaállítására többé nincs mód.  

A felhasználónak a rendelés bármely szakaszában a megrendelés szolgáltató részére való elküldéséig a webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen, a rendelés elküldését követően pedig az ügyfélszolgálat fenti elérhetőségein.   

5.    Árinformáció  

A weboldalon szereplő árak magyar forintban értendő bruttó fogyasztói árak, azaz tartalmazzák az ÁFA-t, egy darab termékre vonatkoznak, és nem tartalmazzák házhozszállítási díjat. A weboldalon szereplő árak a felhasználó választása szerint EUR pénznemben is megtekinthetők, illetve ezen pénznem kiválasztása esetén a számla is ebben a pénznemben kerül kiállításra. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk! A módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.  

Amennyiben a szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, ehelyett felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a felhasználó elállhat vásárlási szándékától.  

A szolgáltató felhívja valamennyi felhasználó figyelmét jelen Általános Szerződési Feltételek 7. pontjában foglalt szabályokra, különösen, hogy a webáruház árukészletének közzététele nem ajánlattételnek, hanem ajánlatételre történő felhívásnak minősül, ennek megfelelően a szerződés a szolgáltató elfogadó nyilatkozatával jön létre, nem pedig a fogyasztó megrendelése elküldésével.   

6.    Megrendelés


A weboldalon feltüntetett árak, leírások, műszaki adatok csak és kizárólag a tájékoztatást, a termék minél szélesebb körű megismerését szolgálják. A webáruházban történő vásárlás esetén a Szolgáltató elsősorban azt feltételezi, hogy vevők az általuk kiválasztott terméket már ismerik és az interneten keresztül történő megrendelés esetén az általuk kiválasztott termék megrendelésével időt, pénzt és fáradtságot takarítanak meg.  

Amennyiben a termék leírása Ön szerint hibás, vagy elírást tartalmaz, vagy a termékkel, megrendeléssel kapcsolatban további információra van szüksége, kérjük vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval a megadott ügyfélszolgálati elérhetőségeken.   

6.1. A Termék kiválasztása  

Az egyes termékek kiválasztása történhet a kereső használatával, illetve a termék-kategóriákon belüli böngészéssel. Az egyes termékekre kattintva kiválasztható a kívánt méret, illetve megadható egyedi méret is. A termék fotója, illetve egyéb ábrázolása alatt elolvasható annak leírása, adatai. A méret, továbbá az esetleges kiegészítők megváltoztatásával, kiválasztásával a termék ára változik. Az egyedi méret megadása esetén a szélesség és hosszúság megadása szükséges centiméterben. A fizetőeszköz lehet forint vagy euró.  

Egyes termékeket illusztrált fényképpel jelöltünk. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve, ha az a termékleírásban külön kiemelésre került.  

Egyes termékek esetében a megrendelésre minimum darabszám van előírva, amely a mennyiségen belül a felhasználó dönt az esetleges méretekről, azonban az előírt darabszámot el nem érő rendelés nem adható le.  

6.2. Kosárba helyezés  

A termék kiválasztása után "Kosárba" gombra kattintva helyezhető a kosárba anélkül, hogy ezzel a felhasználónak vásárlási, vagy fizetési kötelezettség keletkezne, a kosárba helyezés még nem minősül ajánlattételnek.  

A kosár tartalma a megrendelés elküldéséig szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek, illetve a kívánt termékszám megváltoztatható.  

6.3. Kosár áttekintése, szállítási és fizetési mód kiválasztása  

A vásárlás véglegesítése előtt lehetőség van áttekinteni a kosár tartalmát, majd a „Vásárlás” gombra kattintva megadhatók – regisztrált felhasználó esetén módosíthatók – a rendeléshez szükséges személyes, szállítási és számlázási adatok, valamint, hogy a felhasználó kíván-e egészségpénztái számlát kéri.  

Egészségpénztári számlát csak azon termékek esetében tud a szolgáltató kiállítani, amelynek adatlapján ez a lehetőség feltüntetésre került. Egészségpénztári számla igénylése esetén szükséges megadni a pénztár nevét, adószámát, székhelyét, a pénztártag nevét, lakóhelyét és azonosító számát.  

Szállítási módok közül választható házhoz szállítás előre utalásos fizetéssel, továbbá személyes átvétel a Szolgáltató telephelyén.  

Házhoz szállítás választása esetén a vételár a visszaigazolást követően egy átutalásos számla alapján átutalással (előre utalással), illetve 30.000, - Ft értékhatárig utánvétel fizetéssel teljesíthető. Az értékhatár felett a felhasználó választása szerint legalább 50% előleg megfizetésére van szükség, a fennmaradó összeg készpénzben, vagy a kiszállítás előtt átutalással teljesíthető.  

6.4. Rendelés véglegesítése  

A rendelés véglegesítése előtt a felhasználók jelölőnégyzet bejelölése útján nyilatkozhatnak arra, hogy az Általános Szerződési Feltételeket, az Adatkezelési Tájékoztatót, a Szállítási Információkat elolvasták és megértették A jelölőnégyzetek a hatályos jogszabályoknak megfelelően nem lehet előre bejelölve, így azt felhasználónak kell megtennie, enélkül a rendelés nem véglegesíthető.  

A rendelés véglegesítése előtt lehetőség van megjegyzést írni, a jelölőnégyzetek jelölését követően láthatóvá váló rendelést a „Megrendelés véglegesítése” gomb megnyomásával adható fel. A felhasználó tudomásul veszi, hogy megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.  

6.5. Téves megrendelés  

A megrendelés a leadását követően a szerződés teljesítésének megkezdéséig – az egyedileg, a fogyasztó igényei szerint elkészített termékek kivételével - szabadon és módosítható, illetve lemondható a szolgáltató elérhetőségein.  

7.    Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, szerződés létrejötte  

A webáruház árukészletének közzététele nem ajánlattételnek, hanem ajánlatra történő felhívásnak minősül, ennek megfelelően a szerződés a szolgáltató elfogadó nyilatkozatával jön létre, nem pedig a fogyasztó megrendelésével. Ennek megfelelően a webáruházunkban történő vásárlás során a felhasználó két visszaigazoló e-mailt kap, amelyek közül az első automatikusan generált rendszerüzenet, a második pedig a rendelés szolgáltató általi visszaigazolása.  

A felhasználó által elküldött megrendelés (ajánlat) megérkezését a szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a számlázási és szállítási információkat, a rendelés azonosítóját, dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget, a termék leírását, illetve a vásárlás idején hatályos Általános Szerződési Feltételeket valamint a Szállítási Feltételeket pdf formátumban. Ez a visszaigazoló email kizárólag arról tájékoztatja a felhasználót, hogy a megrendelése a szolgáltatóhoz megérkezett. A felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.  

A szolgáltató az ajánlat elfogadásáról az ajánlat beérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb 8 munkanapon belül e-mailben és adott esetben telefonon is értesíti a felhasználókat, amellyel felek között érvényes szerződés jön létre.  

8.    Szállítással kapcsolatos információk  

A weboldalon feltüntetett termékek elérhetősége a beszállítói információk alapján kerül feltüntetésre, az adatok tájékoztató jellegűek. Mivel az egyes termékek szállíthatóságát olyan tényezők is befolyásolhatják, amelyek a szolgáltató ellenőrzési körén kívül esnek, ezért az elérhetőség esetleges rendelést követő megváltozásáért a szolgálató nem vállal felelősséget.  

Amennyiben a rendelés leadása és annak (ajánlat) szolgáltató általi elfogadása között a termék elérhetősége megváltozik, arról a felhasználó tájékoztatást kap, amelynek ismeretében fenntarthatja ajánlatát hosszabb teljesítési határidővel, illetve visszavonhatja ajánlatát. Az ajánlat visszavonása esetén a szolgáltató az esetlegesen megfizetett vételárat visszatéríti.  

A felhasználó választása szerint kérheti a termék házhozszállítását, illetve választhatja annak személyes átvételét a szolgáltató telephelyén. A házhoz szállítás történhet futárszolgálat közreműködésével, valamint gyűjtőfuvaros szállítással.  

A szállítási módokról, várható szállítási költségekről és időről szóló részletes tájékoztatás megtalálható a weboldalon, tovább a megrendelés véglegesítése előtt azt a felhasználó köteles elolvasni. A jelölőnégyzet jelölésével a felhasználó kijelenti, hogy a Szállítási Feltételek tartalmát megismerte és elfogadja.  

A felhasználó köteles a külföldre történő szállítási igényét a rendelés során, vagy azt megelőzően a szolgáltató részére jelezni, aki egyedi ajánlatot ad a várható szállítási költségekről és időről. A weboldalon feltüntetett szállítási költségek és idő minden esetben Magyarországi címre történő szállításra vonatkozik.  

A szolgáltató kéri a felhasználókat, hogy a csomag átvételét igazoló elismervényt csak abban az esetben írják alá estén, ha a csomago(ka)t tételesen ellenőrizték, és a külső csomagolást sértetlennek találták, ellenkező esetben kérjék a kárfelvételi jegyzőkönyv felvételét a helyszínen. Az átvétel utáni hiányosságokra vagy sérülésre vonatkozó reklamációt a szolgáltató nem tud elfogadni. A megrendelt árut a szolgáltatónak vagy a szállítást végző társaságnak csak 14 éven felüli személy részére áll módjában átadni.  

9.     Fizetési módok  

A felhasználó a vásárlás során az alábbi fizetési módok közül választhat:  

  • 100% előre utalás előre küldött számla ellenében
  • 100% készpénz személyes átvételkor a MatracOrszág Kft telephelyén
  • 50 % előlegutalás előre küldött számla ellenében / 50% utánvét a kiszállításkor készpénzben
  • 50 % előlegutalás előre küldött számla ellenében / 50% készpénz személyes átvételkor a MatracOrszág Kft telephelyén
  • 100% utánvét a kiszállításkor készpénzben (kisebb mértékű számlaösszegig választható ez a fizetési forma)
  • 50 % előlegutalás előre küldött számla ellenében / 50% előre utalás a kiszállítás előtt előre küldött számla ellenében  

10.  Számlázás  

A termék átvételekor a szolgáltató a felhasználó részére papíralapú számlát, illetve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 3. § szerinti jótállási jegyet ad.  

11.  Adatvédelem  

A szolgáltató a vásárlás, illetve a regisztráció során megadott személyes adatokat a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak - különösen az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény - megfelelően kezeli.  

A szolgáltató kijelenti, hogy a szerződés teljesítése során, illetve az üzleti tevékenysége körében kizárólag olyan adatfeldolgozókat vesz igénybe, amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak az érintettek jogainak védelmét biztosító technikai és szervezési intézkedések végrehajtására.  

Az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, a kezelt adatok köréről, az egyes adatokra vonatkozó tárolási időről, valamint az adatkezeléssel kapcsolatos – érintetteket megillető – jogokról és kötelezettségekről szóló részletes tájékoztatást a szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatója tartalmazza.  

12.Panaszkezelés  

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a fogyasztó panaszát szóban vagy írásban közölheti a szolgáltatóval.  

A panaszkezelést segíti a számla/jótállási jegy csatolása. Amennyiben azok nem állnak rendelkezésre, vagy a panasz benyújtásának különböző módjaival kapcsolatban kérdés merülne fel, a fogyasztó a szolgáltató fent megadott elérhetőségein kaphat további információt.  

12.1. Szóbeli panasz

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Amennyiben a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó pontokban foglaltak szerint köteles eljárni.  

A szolgáltató a telefonon vagy elektronikus levélben közölt szóbeli panaszt a vállalkozás egyedi azonosítószámmal látja el.  

A panaszról felvett jegyzőkönyvben a szolgáltató az alábbiakat tünteti fel:  

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy elektronikus levélben közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.  

12.2. Írásbeli panasz

Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa vagy jogszabály eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül írásban, érdemben megválaszolja és álláspontját az indoklással együtt a fogyasztóval közli. A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.  

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.   

12.3. Békéltető testület igénybevétele 

tájékoztatás a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről, a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület nevéről és székhelyének postai címéről:  

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) v. pontjának megfelelően a szolgáltató tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a fogyasztói jogviták rendezésére a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 29. § (11), pontja értelmében alternatív panaszkezelés mód és vitarendezési mechanizmus (Békéltető Testület előtti eljárás) igénybevételére van lehetőség, amely eljárásban a vállalkozás együttműködésre köteles.  

A békéltető testület eljárása  

A békéltető testület eljárásának célja a fogyasztó és a gazdálkodó szervezet közötti vitás ügy (fogyasztói jogvita) egyezségen alapuló rendezésének megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügy eldöntése a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésének biztosítása érdekében.  

A Békéltető Testület hatáskörébe tartozó ügyek 
 
A békéltető testület hatáskörébe az áruk és szolgáltatások minőségével, biztonságosságával, és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik.  

Az eljárás megindítása 
 
A Békéltető Testület a panaszbeadványokat a csatolt iratok alapján, valamint személyes meghallgatás, illetve kivételesen szakértői bizonyítás alapján dönti el.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem. 
 
Az eljárás megindításához a kérelemben az alábbiakat szükséges feltüntetni: 

a fogyasztó, azaz a kérelem benyújtójának nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
a panasszal érintett gazdálkodó szervezet nevét, székhelyét, a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, (itt különösen fontos hivatkozni minden az ügy lényegét érintő írásbeli dokumentumra, szerződésre, szállítólevélre, számlára, átvételi elismervényre stb.).  

A kérelemhez csatolni kell: a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a szolgáltatóval megpróbálta a vitás kérdést közvetlenül tisztázni, továbbá az ügy eldöntésére irányuló kifejezett indítványt. 
 
A fenti feltételek megléte esetén a kérelmet az a Békéltető Testület jogosult kivizsgálni, amelyik illetékességi területén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye található.  

A vállalkozás székhelye szerint a Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület illetékes, amelynek elérhetőségei:

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: 06-96-520-217

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Weboldala: https://bekeltetes.hu/  

A vállalkozás tájékoztatja a fogyasztót, hogy a lakóhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulhat panaszával. A Békéltető Testületek elérhetőségeit az ÁSZF 2. számú melléklete tartalmazza.  

12.4. Online vitarendezési platform  

A szolgáltató tájékoztatja a fogyasztót, hogy létezik online vitarendezési platform, amely magyar nyelven az alábbi linken érhető el:  

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU  

Az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platform rendeltetése, hogy az EU-tagországok, valamint Norvégia, Izland és Liechtenstein fogyasztói, illetve kereskedői bíróságon kívül tudják rendezni az áruk vagy szolgáltatások online értékesítésével kapcsolatos jogvitáikat.  

Az online vitarendezési platform használatára abban az esetben van lehetőség, amennyiben:  

  • Ön valamelyik uniós tagállamban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben él;
  • A kereskedő székhelye valamelyik uniós tagállamban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben van;
  • Panasza olyan termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos, melyet online vásárolt;
  • Ismeri a kereskedő e-mail-címét;
  • Már kapcsolatba lépett a kereskedővel a panasza miatt;
  • Első alkalommal próbálja bíróságon kívül rendezni jogvitáját a kereskedővel;
  • A kereskedőt ebben az ügyben nem perelte be korábban;  

A platform használatával kapcsolatos részletes tájékoztató az alábbi linken érhető el:  

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.howitworks  

A tájékoztatási kötelezettség az 524/2013/EU rendelet 14. cikkén alapul.  

13.  Szerzői jogok  

webáruház által használt domain név kizárólagos tulajdonosa a MatracOrszág Kft.  

A weboldal, illetve a domain szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldalon, valamint a weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalom szerzői jogának jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a szolgáltató. Ekképpen szerzői jog védi különösen, de nem kizárólag valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást.  

A weboldal tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.  

A szolgáltató szerzői joga megsértése esetén a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény és a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében kártérítést követelhet, továbbá a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény 385. § szerinti tényállás esetén büntetőeljárást kezdeményezhet.  

14.  Felelősség korlátozás  

A webáruházon keresztül történő vásárlás feltételezi a felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A felhasználó tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről. 

A szolgáltató nem felel a vis maiorból eredő, vagy egyéb, az ellenőrzési körén kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan a  

  1. a weboldal használatából, vagy üzemzavarából,
  2. az adatok bárki által történő megváltoztatásából,
  3. az információtovábbítási késedelemből vagy rendszerhibából adódó,
  4. vírusok okozta,
  5. szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő károkért. 

A szolgáltatót a felhasználó által a regisztráció vagy a megrendelés során tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.  

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért szolgáltató nem vállal felelősséget.  

A Szolgáltató jogosult a vásárlás feltételeit és szabályait, a jelen szabályzatot bármikor indoklás és külön értesítés nélkül, egyoldalúan módosítani. A módosítások a közzétételük időpontjától kezdve hatályosak és alkalmazandók.  

15.  Elállási jogról szóló tájékoztató  

A jelen pontban részletesen körülírt jogok - a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. § (1) – (2), valamint 20 § - 30 §,  illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) értelmében - kizárólag a fogyasztókat illetik meg.   

Fogyasztónak minősül a Ptk. 8:1. § (1) 3. pontja alapján az a természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el.  

A 14 napon belüli indokolás nélküli elállás jogával a hatályos jogszabályok szerint tehát nem élhetnek azok a felhasználók, akik a megrendelés során valamely jogi személy (gazdasági társaság, egyéni vállalkozó) képviseletében jártak el, illetve a számlázási adatok kitöltésésnél jogi személy adatait és adószámát adták meg.  

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szolgáltatóval létrejött szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.  

Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több termék rendelése esetén pedig attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsóként szállított terméket átveszi. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. 

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus levél útján) a szolgáltató fent megadott elérhetőségeire.  

Elállási jog gyakorlása céljából felhasználhatja az ÁSZF 1. számú mellékletét képező elállási nyilatkozat-mintát is. Amennyiben nem a minta alapján jár el, nyilatkozatának határozottnak, egyértelműnek kell lennie.  

Az elállás joghatásai 

Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. 

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. 

Ön köteles a szolgáltató részére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.  

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Amennyiben a terméket a szerződés megkötésekor a fogyasztó otthonába saját magunk fuvaroztuk és a termék jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel, a terméket saját költségünkön magunk fuvarozzuk vissza.  

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.  

A szolgáltató a termék visszaérkezése, illetve amennyiben azt maga fuvarozza vissza az átvétele során a termék állapotát teljeskörűen felméri, megállapításait, illetve az esetlegesen tapasztalt sérüléseket, használati nyomokat – fotódokumentációval együtt - jegyzőkönyvben rögzíti, amelyet a fogyasztó részére megküld.  

Amennyiben a terméket érintő értékcsökkenés a fogyasztónak felróható, abban az esetben az értékcsökkenés mértékét a fogyasztó részére a szolgáltató haladéktalanul jelzi. Amennyiben az a fogyasztó számára elfogadható, részére az értékcsökkenés mértékével csökkentett vételárat utalja vissza a szolgáltató. Amennyiben a fogyasztó a szolgáltató által megállapított értékcsökkenés mertkékét nem tudja elfogadni, a szolgáltató tájékoztatja a jelen ÁSZF szerinti vitarendezési lehetőségektől.  

A fogyasztó nem élhet az indokolás nélküli elállás jogával:  

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza  

A szolgáltató tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a matrac termékek közül a standard méreten (80/90/140/160/180cm széles x 200cm hosszú) kívül valamennyi termék olyan nem előre gyártott termék, amelyet a fogyasztó utasítása alapján, kifejezett kérésére – a megrendelést követően - állítanak elő.   

Ágyneműtartó és ágy esetében a standard méretek: ágyneműtartó mélység 15 cm, ágy oldal magasság 20 cm, az ettől eltérő méret egyedinek számít. Ágyneműtartós ágyaknál a standard felnyíló szerkezet a normál acélrugós szerkezet, minden más (pl.: gázrugós szerkezet) már egyedinek számít. Ágyfejvégeknél a standard méret a 105 és a 120 cm, minden más méret egyedi méretnek számít.  

A szolgáltató webáruházában lehetőség van az egyes termékek esetén szín, matracszövet, kárpitszövet, ágyláb, forma, ágyoldal magasság és ágyneműtartó mélység kiválasztására, teljesen egyedi matracméret megadására, illetve nem standard matracméret kiválasztására. Ebben az esetben az elállási jog a fogyasztót a 5/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) c) bekezdése alapján nem illeti meg.  

16.  Kellékszavatosságról szóló tájékoztató  

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?  

Ön a szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.  

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?  

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.  

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?  

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év. 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?  

Ön a vállalkozással (szolgáltatóval) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?  

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.  

A szolgáltató a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet alapján az a kellékszavatossági igények sajátos szabályairól alábbi tájékoztatást adja:  

„12. § (1) A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.  

(2) A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha  

  1. a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket, vagy az (1) bekezdés szerint megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;  
  1. b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;  
  1. c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy  
  1. d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.  

(3) Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.  

(4) A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.  

  1. § (1) Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.  

(2) A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.  

(3) A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.  

  1. § Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.  
  1. § (1) A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.   

(2) Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.  

(3) Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy - a (2) bekezdés szerint - az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy  

  1. a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és  
  1. b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.”  

17.  Termékszavatosságról szóló tájékoztató  

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?  

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?  

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?  

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?  

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?  

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.  

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:  

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.  

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.  

18.  Jótállásról szóló tájékoztató  

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?  

Hibás teljesítés esetén, amennyiben a szolgáltató jótállást vállalt vagy jogszabály alapján jótállásra köteles.  

A jótállás részletes szabályait a termék mellé csatolt jótállási jegyen is megtalálja. Amennyiben a jótállási jegyet nem találja vagy az elveszett, pótlása végett haladéktalanul keresse meg ügyfélszolgálatunkat a megadott elérhetőségein.  

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.  

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossági és termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.  

Hibás teljesítés törvényi meghatározása:  

Ptk. 6:157. § [Hibás teljesítés]  

(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.  

A 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 11. § (1) Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.  

A szolgáltató a Ptk. 6:158. §, illetve a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 11. § (1) alapján tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a  

  • matracok felhasználási hely pártartalma okozta penészedés,
  • használatból eredő kisebb elváltozások (huzat nyúlás, hullámosodás, bolyhosodás, szakadás, oldal kitüremkedés, cérnabomlás, színeződés stb.),
  • matrac átalakításából, szakszerűtlen javításából eredő hiba,
  • komfortérzetből adódó, egzakt módon nem vizsgálható (pl. túl keménynek, túl puhának, túl melegnek, kényelmetlennek stb. érzett matrac) panasz,
  • helytelen szállításból, tárolásból és a nem rendeltetésszerű használatból eredő, maradandó alakváltozás,
  • vákuumcsomagolt termékeknél a maximum 30 napot meghaladó összetekert túl tárolásból adódó hiba,
  • vásárlás során jelzett és jótállási jegyen feltüntetett hiba  

nem minősül hibás teljesítésnek.  

A matracok kicsomagolását követően - az alapanyag használatból és gyártási technológiából adódó - néhány napon belül megszűnő szaghatás, kipárolgás természetes jelenség. A matracok szerkezetének használatból eredő – a teljes vastagság 20%-át meg nem haladó – anyag-tömörödés okozta gödrösödés természetes jelenség, nem minősül hibás teljesítésnek.  

Kötelező jótállás  

A szolgáltatót a Ptk. szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott tartós fogyasztási cikkek tekintetében a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli. A kötelező jótállás időtartama alatt a szolgáltató mentesül felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba a teljesítés után – adott esetben a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt – keletkezett.  

A termékek rendeltetésszerű használatát tartalmazó tájékoztatót írásos formában a termék mellé csomagolva a fogyasztók rendelkezésére bocsátjuk.  

A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek a felhasználó részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.  

Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály értékhatártól függő jótállási időtartamot ír elő:  

A jótállás időtartama:

  1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  3. 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása - a (4) bekezdésben foglalt kivétellel - jogvesztéssel jár.

(4) A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.  

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.  

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék felhasználó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát  

  1. szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  2. rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  3. helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  4. elemi kár, természeti csapás okozta.  

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a felhasználó:  

  1. elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a felhasználónak okozott érdeksérelmet  
  1. ha a szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a felhasználónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a felhasználó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.  
  1. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.  

Ha a felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a felhasználó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni.  

A szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.  

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a felhasználó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.  

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a szolgáltatót terhelik. A szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.  

A szolgáltató felhívja a fogyasztók figyelmét a matrac-termékek használatával kapcsolatos minimális előírások, illetve ajánlások betartására, különösen:  

  • minden matracot havonta minimum egy alkalommal ajánlott megfordítani körbe-körbe, 180 fokban,
  • a hotel matracokat hetente vagy minden vendég után ajánlott megfordítani,
  • amennyiben a matrac mindkét oldala használható, azoknál a matracoknál a forgatást mindkét oldalon ajánlott megtenni,
  • amely matrac csak egyoldalas használatra ajánlott, azokat NEM szabad fejtetőre fordítani,
  • a rugó nélküli matracokhoz az íves ágyrács a legmegfelelőbb, abból is sűrű lamellás és deréktámaszos kivitel mert ez fajta ágyrács jobban kíméli a matracokat és hosszabb élettartamot biztosít,
  • az egyenes ágyrácsok azért nem ajánlottak a rugó nélküli matracokhoz, mert a merevségének köszönhetően előbb és jobban tömörödik rajtuk a matrac magrésze, és így keményebbnek is érződik a fekvőfelület (ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem használható a merev ágyrács, de szakmailag nem ajánlott a rugó nélküli matrachoz)
  • bonellrugós és táskarugós matracokhoz a legtökéletesebb alátámasztást a merev ágyborda, vagy tömör ágyalj biztosítja, (a tömör ágyaljat a használat előtt sok helyen szükséges kifúrni, hogy könnyen tudjon szellőzni a matrac alsó része is),
  • a rugós matracokhoz tökéletes alátámasztásnak ajánlott még a Bonell Boxspring ágytest, illetve a Merev Boxspring ágytest, illetve matractartó,
  • fémből készült ágyrács vagy bármilyen jellegű fém alátámasztás nem javasolt egyik matractípushoz sem, mivel a fém ágyrácsokra jellemző hajlékonyság a matrac deformálódását okozza.  

19.  30 napos matrac csere  

A szolgáltató a természetes személy felhasználók (fogyasztók) részére önkéntesen vállalt 30 napon belüli csere lehetőséget biztosít az alábbi feltételek szerint:  

  • a csere lehetősége kizárólag Relaxing Dream márkájú matrac vásárlása esetén illeti meg a fogyasztót,
  • a csere lehetősége valamennyi fogyasztót egyszer illet meg,
  • a csere kizárólag a Relaxing Dream matracmárkán belül lehetséges, tehát az eredeti termék helyett szintén ilyen márkájú matrac kérhető,
  • a fogyasztó a csere lehetőségével az átvételtől számított 30 napon belül élhet,
  • a csere lehetősége kizárólag a standard méretekre (80/90/140/160/180 x 200 cm) vonatkozik, az egyedi méretű matracokra nem,
  • a cserélni kívánt matracot a sérülések elkerülése érdekében az eredeti csomagolásában szükséges visszajuttatni, ennek érdekében a szolgáltató javasolja a fogyasztók részére, hogy a csomagolást az egyik rövid bontsák fel, így az később visszacsomagolható,
  • csak teljesen sérülés és szennyeződés-mentes matrac visszacserlésére van lehetőség,
  • a cserélni kívánt matrac helyett választott termék nem lehet olcsóbb az eredeti terméknél,
  • a 30 napos csere igényt a szolgáltató fenti jelzett email címére küldött írásbeli üzenettel kell jelezni, amely levélhez csatolandó a számla (másolata),
  • csere esetén a visszaszállítás, illetve az új termék szállítási költsége is a fogyasztót terheli,
  • csere esetén nincs lehetőség akciós termék választására (pl.: Black Friday),
  • az új matrac kiszállítására azt követően van lehetőség, hogy a cserélni kívánt termék a szolgáltató telephelyére sérülés és szennyeződésmentesen megérkezett, az eredeti címkékkel és csomagolásban, a vásárláshoz tartozó számlával (vagy másolatával) együtt.  

A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a 30 napos csere visszaélésszerű gyakorlása esetén (pl.: a fogyasztó az előzetes javaslat ellenére nem az ajánlott terméket választja, vagy a szolgáltató a részére megadott igények alapján a választott terméket a fogyasztó által megjelölt okból kifejezetten nem ajánlja) a csere lehetőségét megtagadja, amelyről email értesítést küld 

20.  Tárhely szolgáltató elérhetősége  

Neve: Tárhely.Eu Kft.

Székhelye: 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em. 241.

Cégjegyzékszáma: 01-09-909968

Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Email elérhetősége: iroda@tarhely.hu, support@tarhely.eu  

21.  Záró rendelkezések  

A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételek szabályaitól a Fogyasztók javára bármikor, egyoldalú nyilatkozattal eltérhet.  

A Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit jogosult egyoldalúan módosítani, amely módosítás a weboldalon való közzététellel egyidejűleg lép hatályba.  

A Szolgáltató weboldalán biztosítja a Felhasználók részére, a jelen ÁSZF-et PDF formátumban történő letöltésének lehetőséget, továbbá az automata visszaigazoló email mellékleteként a felhasználó által megadott email címre csatolmányként megküldi.  

Az Általános szerződési feltételek 1. számú melléklete  

Elállási nyilatkozatminta  

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)  

Címzett:

Email:

Telefonszám:  

Elállás esetén a terméket visszaküldheted Központi raktárunkba (címe:….. ).  

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:  

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ………………………………………………  

A fogyasztó(k) neve: ………………………………………………..  

A fogyasztó(k) címe:  

…………………………………………………………………………………………………  

…………………………………………………………………………………………………  

 

……………………………………..

A fogyasztó(k) aláírása:

 

Kelt:  

Az Általános szerződési feltételek 2. számú melléklete

a Békéltető testületek elérhetőségéről 

Baranya Megyei Békéltető Testület

7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.,

+36-72/507-154, 20/283-3422

info@baranyabekeltetes.hu

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

6001 Kecskemét Pf.  228.

(+36) 76 501 525, 501 532

bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

06-66-324-976

bekeltetes@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

06 46/501-091

bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

06 (1) 488-2131

bekelteto.testulet@bkik.hu

bekeltet.bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

+36-62/554-250/118

bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

06-22/510-310

bekeltetes@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

9021 Győr, Szent István út 10/a.

06-96-520-217

bekelteto@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

06-52-500-710, 06-52-500-745

bekelteto@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

3300 Eger, Hadnagy utca 6. fsz. Pf. 440.

+36 36 416-660/105 mellék

bekeltetes@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

5000 Szolnok, Verseghy park 8.

20/373-2570

bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

2800 Tatabánya, Fő tér 36.

06-34-513-010

bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14.

06-32-520-860

nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

06-1-792-7881

pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

7400 Kaposvár, Anna utca 6.

06 (82) 501-000

skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

06-42-420-180

bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

06-74-411-661

kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

06-94-312-356

bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220.

06-88-814-121

info@bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

06-92-550-513

zmbekelteto@zmkik.hu

 


    Amennyiben más matracot, pl: vákum matracot, memory, latex , táskarugós matracot, illetve fedőmatracot vagy épp gyapjú takarót,
    altakarót - derékaljat, párnát vagy garnitúrát keres, ebben az esetben kérem látogasson el a másik áruházunkba
    a Matracok-Boltja Webáruházba és nézze meg egyedi kínálatunkat.
    Tovább a webshopra!
    Logo